Четверг, 02.05.2024, 14:59
Сайт комунального закладу "Опорна школа "Оскільський ліцей Оскільської сільської ради 
Ізюмського району Харківської області""
2022/2023 навчальний рік
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Інфо [2]
Інформація загальна
Новини [150]
Новини бібліотеки
Корисні посилання [0]
Корисні посилання
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 71
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

ІНСТРУКЦІЯ З ОРГАНІЗАЦІЇ КНИЖКОВИХ ВИСТАВОК

1. Вибір теми виставки. Тема повинна бути актуальною, визначатися важливими подіями сучасності, відповідати потребам навчально-виховного процесу.

1.1. Уточнення проблематики виставки. Питання, якому буде присвячена виставка, повинно мати проблемний характер, тобто потребувати вивчення, дослідження.

1.2. Вивчення змісту проблеми, яку необхідно розкрити перед користувачами..

         2. Визначення читацького призначення виставки:

- вчителі;

- учні якого/яких класів.

         3. Визначення виду книжкової виставки:

- присвячена подіям сучасності;

- до пам’ятної дати;

- персоналія;

- на допомогу навчальному процесу;

- популяризація досягнень науки і культури;

- жанрова;

- виставка однієї книги, статті;

- виставка до масового заходу;

- виставка «забутих» книг;

- відкритий перегляд;

- виїзна виставка;

- віртуальна виставка.

         4. Прийняття рішення про терміни й місце оформлення книжкової виставки.

         5. Формулювання заголовка. Заголовок має бути простим, коротким, зручним для сприйняття.

         6. Оформлення виставки. Пошук ілюстративного матеріалу в альбомах, журналах, комплектах репродукцій, плакатах, афішах та ін.

         7. Складання плану виставки.

         7.1. План виставки визначає головне коло питань, котрі розривають тему, систематизацію та послідовність розміщення матеріалу.

         7.2. План виставки також включає формулювання розділів і підрозділів, пібір цитат.

         7.3. Для складання плану використовуються в першу чергу керівні матеріали та найновіші наукові роботи, рекомендації методичних центрів, бібліографічні покажчики та ін.

         8. Прийняття рішень про принцип систематизації літератури. Принцип систематизації може бути тематичним, хронологічним, логічним, географічним та ін.

         9. Відбір книг і періодичних видань з теми з використанням бібліографічних покажчиків, картотек , каталогів.

         10. Перегляд, відбір та групування літератури відповідно до структури виставки.

         11. Візуальний перегляд книг (бажано з допомогою консультації фахівця) до заключного відбору матеріалів для експозиції.

         12. Бібліографічний опис, анотування найбільш цінних видань та підготовка бібліографічних списків.

         13. Підбір текстів та цитат.

         13.1. При підборі текстів та цитат використовувати твори видатних державотворців, державні документи, статті з газет і журналів, вислови діячів науки, культури, мистецтва, літератури тощо.

         13.2. Тексти та цитати мають бути закінченими за змістом, короткими, виразними, не треба довільно скорочувати цитати. Наводячи цитату, необхідно вказати джерело.

         13.3. Підбір цифрових та інших фактичних матеріалів з допомогою словників, довідників, енциклопедій та інших довідкових матеріалів.

         14. Вибір місця розташування виставки, інтер’єру, речових елементів, кольорових композицій та інших елементів оформлення.

         15. Оформлення заголовка назв, розділів, текстів і цитат.

         16. Розміщення матеріалів на стенді й оформлення виставки.

         17. Реклама виставки.

         18. Повідомлення читачів про виставку (оголошення, запрошення, інформація по радіо, в газеті та іінших).

         19. Підготовка усних форм експонованої літератури (бесід, оглядів, інформацій на радіо).

         20. Систематичне наповнення новими надходженнями експозиції виставки.

         21. Збір відгуків, побажань і зауважень читачів.

         22. Облік відвідувань і книговидач з виставки.

         23. Аналіз ефективності книжкової виставки.

         23.1.  Аналіз ефективності книжкової виставки здійснюється відповідно до таблиці:

Параметр

Ранг

Середній бал

Місце

1

2

3

4

5

1

Актуальність

 

 

 

 

 

 

 

2

Наочність

 

 

 

 

 

 

 

3

Повнота розкриття проблематики

 

 

 

 

 

 

 

4

Використання інтерактивності

 

 

 

 

 

 

 

5

Відповідність читацьким потребам

 

 

 

 

 

 

 

6

Бібліографічне забезпечення

 

 

 

 

 

 

 

7

Новизна форм

 

 

 

 

 

 

 

8

Реклама

 

 

 

 

 

 

 

9

Комфортність

 

 

 

 

 

 

 

10

Доступність бібліотечної виставки

 

 

 

 

 

 

 

     23.2. По кожному параметру обчислюється середній бал та визначається параметр, який набрав найбільший середній бал.

         23.3. На основі аналізу даних таблиці визначаються параметри виставкової діяльності, які потребують удосконалення.

ПАМЯТКА З ОФОРМЛЕННЯ КНИЖКОВИХ ВИСТАВОК

І. Вимоги до виставки

1. Виставка повинна:

         - справляти цікаве зорове враження на читача, щоби приваблювати, направляти увагу читача в потрібному руслі;

         - бути зрозумілою адресату (користувачу);

         - акцентувати увагу на конкретних аспектах теми (проблеми);

         - вливати на особистість користувача.

ІІ. Технічне оснащення виставки

1. Компонування матеріалу.

2. Оформлення текстів та ілюстрацій.

3. Підготовка стендів, вітрин, полиць.

4. В елементах дизайну оснащення доцільно враховувати пропорції, колористичні та інші особливості документів, які експонуються. Виставка повинна бути оформлена з урахуванням естетичних вимог, оригінально, нестандартно, привертати увагу читачів. На виставці для підсилення окремих акцентів можна використовувати квіти, етнографічний матеріал тощо.

ІІІ. Вимоги до  оформлення виставок

1. Вибір заголовка та цитат виставки.

         - Основна ідея бібліотечної виставки полягає в її заголовку.

         - Вибір заголовку бібліотечної виставки здійснюється після того, як буде визначена основна ідея та підібрана література, так як у процесі підбору літератури може змінитися концепція виставки, і заголовок перестане відповідати змісту.

         - Заголовок повинен бути яскравим та виразним   (існує безліч збірників афоризмів, поетичних антологій, які дають змогу підібрати назви та цитати до різних тематичних виставок).

         - Обсяг заголовка не повинен перевищувати п’яти слів. Тому навіть віршовані цитати-заголовки слід вибирати коротко або, за необхідності, скорочувати їх.

        - Заголовок виставки опосередковано відображає її цільове та читацьке призначення.

         - Оригінальність заголовка, відсутність запозичень, особиста фантазія автора виставки дають змогу найбільш повно відобразити й життєву позицію бібліотекаря, і його бачення проблеми, якій присвячена виставка.

         - Необхідно з обережністю підходити до використання багатозначних заголовків, буде це цитата чи оригінальне висловлювання.

         - Використання рекламних прийомів: інтригуючий заголовок виставки привертає увагу користувача.

         - Заголовки й цитати слід оформляти виразно та нетрадиційно, використовуючи в різноманітних сполученнях форму звитків, овалів, зображення розгорнутих книг та ін.

         - В окремих випадках можна фігурно обрізати край цитати, що в поєднанні з кольоровим тоном може викликати незвичний зоровий ефект.

2. Об’ємна організація візуального середовища:

         - Наскрізні обойми  (цитатні, образотворчі, портретні, фото-атрибутивні) являють собою ланцюжок тематичного матеріалу, змонтованого з допомогою вузьких паперових смужок по краях. Інший елемент – розрізана ілюстрація, частини якої можуть бути зміщені, щоби підкреслити об’єм. Ефекти просвічування, вітражності в оформленні оживлять візуальний простір виставки.

         - Об’ємні носії інформації у вигляді склеєних кубів, паралелепіпедів, шарів, конусів, пірамід, на яких на різних рівнях і планах можна закріпити цитати, ілюстрації. портрети.

        - Підвісні цитати – штандарти (на нитках або стрічках), обрамлені у вишукані рамки, створять враження легкості та руху всієї експозиції.

         - Фігурне розташування книжкового та образотворчого матеріалу – розташування у вигляді віяла, гармошки, дугою, виступами, у похиленому вигляді і т.п.

3. Композиційні методи, які дають змогу добитися більшої виразності текстової частини та виставки:

         - Збільшення (зменшення) об’єму. Змінення масштабу спонукає по-новому подивитися на звичне. Не слід захоплюватися зменшенням – масштабна картина, зменшена до розмірів поштової марки, погано сприймається.

         - Фрагментування. Виділення одного з елементів композиції (малюнка, слова заголовка та ін.) дає змогу надати йому відособленості й самоцінності.

         - Монтаж. Сполучення елементів одного походження, різнорідних компонентів, додавання дзеркального відображення (використовують, коли необхідно підкреслити порівняння матеріалу, представленого в різних розділах).

         - Зміна фактури: створення ілюзорної рельєфності; зміна кольору, напрямку штрихування; горизонтальне або вертикальне розтягування об’єкта.

4. Мова бібліотечної виставки передбачає визначену послідовність викладення: перший розділ виставки носить настановний характер – він пояснює наступні. Якщо в першому розділі заявлено про щось, то в наступних розділах представлена література, яка підтверджує це.

5. Гармонійне поєднання світлих та темних, однотонних та ілюстрованих обкладинок книг.

6. Яскраві ілюстрації, які характеризують основні моменти теми.

7. Ступінь відмінності об’єкта від фону:

         -  виділення книг за допомогою розмірних та кольорових співвідношень (книга більшого або меншого формату серед рядків, однакових за розмірами, біла обкладинка або обкладинка з яскравим малюнком серед однотонних обкладинок);

         - розміщення книг у розгорнутому вигляді;

         - показ текстів та ілюстрацій;

         - графічні засоби експозиції можуть також відтворювати визначені елементи видань, спрощувати зорове орієнтування в структурі бібліотечної виставки.

За необхідності звернути увагу на видання  та конкретну статтю в ньому, до книги роблять закладку або карточку, на якій указано, що в ній пов’язано з темою виствки.

8. Експонування періодичних видань:

         - журнали слід показувати на виставці розгорнутими на тій сторінці, де починається стаття, яка рекомендується;

         - газети слід ставити так, щоб було добре видно заголовок статті, яка рекомендується.

9. При оформленні виставки потрібно прагнути до стильової єдності:

         - кольорове вирішення і вибір шрифтів повинні підпорядковуватися характеру теми;

         - в оформленні текстів (фон, колір, шрифти) та ілюстрацій (розташування підписів, підкладка на паспарту) повинна бути єдність: оформлення однакових за значенням матеріалів повинно бути однотипним.

10. Музичний супровід створює систему естетичних асоціацій, пов’язаних зі світом звуків, характерних для тієї чи іншої теми виставки.

ІV. Основні вимоги до виставкового оснащення

         - Найбільша площа показу за мінімального використання площі

         - Простота конструктивних рішень

         - Стійкість оснащення (стенда, стелажа)

         - Естетична завершеність і закінченість форм

         - Варіативність

         - Можливість локального підсвічування

         - Ергонометричне обґрунтування розмірів

 Підготував: Петренко В.Ф., бібліотекар Червонооскільського НВК

Категорія: Новини | Додав: chervony_oskil (10.02.2015)
Переглядів: 1061 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz